Vad är det för värld vi lever i?

Vad är det för värld vi lever i? Var är den på väg någonstans? I fredags var jag och Jannike ute, när stället stängde följde jag med henne till bussen. Bussen kom och vi kramade om varandra hej då. När jag skulle gå la jag märke till att tre killar gick bakom mig, jag fick en orolighets känsla i kroppen men skakade bort den. Jag hade inte hunnit gått många meter innan två av killarna börjar ge sig på den tredje. Av en ren reflex försöker jag få de att sluta slå på honom som ligger ner. Det kommer flera slag på hans huvud. Ena killen säger åt mig att jag inte ska lägga mig i och gå därifrån. Jag ber de om och om igen att sluta slå. Jag säger åt de att jag ringer tänker ringa till polisen. Undertiden jag blir kopplad i telefon slutar de slå honom och ger sig iväg. Killen som hade blivit slagen reser sig upp och går bort innan jag hinner fråga hur det är med honom. Det som gör mig riktigt arg är att det gick massvis med människor förbi undertiden och ingen stannade och hjälpte mig. Nästa gång är det kanske du som ligger där, eller din dotter, din son eller din vän. Hade du inte hoppas på att någon hade hjälpt till? Är vi så själviska i vårt land att vi har glömt bort medmänskligheten?  


Kommentarer
Postat av: jannike

Bra skrivet, Maddis! Hoppas träningen gick bra!

Postat av: Anonym

Men usch , det lät ju jätte otäckt !

2007-03-25 @ 21:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback