tips

Åååå vad jag är duktig, gick iväg och tränade imorse när jag vaknade. Måste passa på nu innan jag flyttar hem igen. Mitt träningskort gäller fram till första juni, det har blivit runt 4-5 pass i veckan de senaste månaderna. Vilket har givit ganska bra resultat!

Idag tittade solen fram på eftermiddagen vilket var väldigt välkommande. Tog en lång paus ifrån pluggande då och satte mig på balkongen och läste i solade istället. Jag läser en sådan bra bok just nu, Svinalängorna av Susanna Alakoski.
 
 Det var Karin som sa det till mig när hon badade skumbad.? Din pappa är periodare Leena.  Hon dök ner under skummet och dök upp igen.? Vad är en periodare för någonting?? Det är någon som dricker i flera veckor.? Är det som en slaktare eller snickare då? ? Nä inte precis.Periodare. Jag smakade på ordet i munnen.Inte så illa.Och bättre än mördare i alla fall.

Det här är Leenas berättelse om svinalängorna ? ett nybyggt bostadsområde under 70-talet som fyllts med invandrare och låginkomsttagarna. Det blir snabbt kallat Svinalängorna men för Leena och hennes finska föräldrar är det höjden av lyx. När en period börjar kommer det alltid som en chock, och det blir den sista dagen av fyllda brödkorgar och varm choklad på ett tag.  Läs den om ni inte har gjort det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback