Rättegång

Magnus blev rånad i våras på hans jobb, idag var rättegången. Att sitta vid åhöra bänken och se han som har rånat ens lillebror är inget man önskar att få uppleva  - jag kan inget annat än bara tycka synd om han som är åtalad. Jag skulle inte ha viljat leva hans liv, trassel sen den dag han födde. 19 år och ingen har fångat upp honom. Hur långt får det gå innan någon sätter stop? Han är åtalad den här gången för tre rån och narkotikabrott. Är det här droppen? -  eller kommer han komma ut om något år och kan ännu mer om det kriminella livet? Jag kan ändå tycka att en 19 åring inte ska dömas till fängelse utan till vård.  Jag tror man förstör mer än att hjälpa eller jag vet inte, dom måste ändå ta sitt straff...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback