Måndag

Klockan sju i morse var det dags för mig att gå upp och plugga. Jag får skylla mig själv eftersom jag inte har öppnat böckerna under tiden hemma. Det gick fortare än vad jag hade trott att skriva ihop en text till seminariumet idag, redan kl 10 var jag klar. Seminariumet gick bra, nu återstor det bara 2 seminarium innan det är dags att skriva tenta. Upptäckte idag att vi har över en vecka på oss att skriva hemtenta.

I kväll fick jag en oväntad middagsgäst, det är alltid trevligt att få sällskap när man ska äta middag. Mina middagar brukar annars se ut att jag står och lagar mat i en halv timme och sen sätter jag mig i soffan och äter framför tv:n. Jag har ett matbord jag tror jag har använt det högst fem gånger under tiden jag har bott här. Middags sällskap betyder ingen mat framför tv:n. Undra om jag ska införa denna regel när jag är ensam också?

Tiden går fort, nu är det inte många dagar kvar tills det är dags. Du är så välkommen och jag börjar bli lite nervös. Pratade med Tessan igår hon skrattade åt mig när jag berättade att jag är nervös - Hallå det är inte du som ska föda barn det är ju jag! Jaja jag vet, men du ska bli mamma om 15 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback