Stockholm

Vad skulle man göra utan vänliga själar? Idag när jag skulle åka hem från Växjö var mitt tåg försenat från Växjö till Alvesta med 30 min vilket innabar att jag skulle missa mitt anslutande tåg till stockholm. När jag står där på stationen och ser alla problem framför mig erbjuder en man och en kvinna att jag får följa med dom till Alvesta i deras bil, kvinnan skulle också med tåget till Stockholm. Det blev rally körning till Alvetsa, vi kom fram två minuter innan tåget skulle gå och dom räddade min dag!!
Jag hade också lyckats bokat en biljet i djurvagnen, sällskapet på min resa upp till Stockholm var 7 hundar och ett spädbarn - kan det bli bättre?

Väl hemma blev det en efterlängtad fika med Lotta, mammas goda mat och lite mys i soffan med mamma och pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback