Stockholmshelg ...igen.

Jahapp, då var man åter I Stockholm igen och det känns ju faktiskt jävligt skönt att vara här. Jag skulle ljuga om jag sa något annat.  Det är här jag hör hemma. Förövrigt har jag upptäckt att min lillebror är en stor gentleman. Han mötte nämligen mig vid centralen igår och på en gång efter att han kramat om mig så utbrister han: -"Oj, jamen, ska jag bära dina väskor?". Maria ska vara glad att hon har en sådan redig karl till pojkvän.


Som vanligt när jag är hemma så går förmiddagen oftast åt till att dega. Idag låg jag i soffan till 13 och kollade på Madicken innan det var dags att åka till min älskade farmor och fira hennes 92-års dag. Tänk om man själv skulle bli 92 år?! Då har jag 68 år kvar att leva och dessutom skule jag vara tvungen att göra något bra av dom. Det är något att bita i. Det blev besök av joursjuksköterskan på självaste födelsedagen då farmor visade symtom på en propp i benet men som tur var så var det falskt alarm och läkaren skulle säkerställa allt och kolla en gång extra imorn för säkerhets skull.  Ett stort grattis farmor(!) önskar Maddisen.


Dags att mysa lite med Mia. Vi ska kika på Disneyfilm och ha tjejkväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback