dagens gärning

Idag har jag gjort dagens gärning! Det var när jag skulle tanka bilen kom en 15-årig moppekille fram till mig och sa att han hade fått bensinstopp med sin moppe och om han skulle kunna få låna min mobil och ringa efter hjälp. Min första tanke va, hum kommer han ta min mobil och springa därifrån! Men nej, för när jag såg på honom var han tanig, finnig och såg väldigt snäll ut. Så han fick låna min mobil för att ringa hem. Det var ingen som svarde honom när han ringde och jag hade inte mage att lämna honom där helt ensam. Jag var snäll nog och sa att jag skulle kunna tanka hans moppe så han kom hem. Idag har jag gjort dagens gärning, jag var lite stolt över mig själv när jag åkte därifrån :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback